Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 25 decembrie 2010

Iarna pe Varatec

Vf. Varatec (1357m)
Odata cu prima nisnsoare am profitat si eu de ocazie si am ales sa fac o tura de iarna pe varful Varatec impreuna cu varul meu Marius F.
Ne-am deplasat cu masina din Baita (MM) , Baia Mare, Targu Lapus pana in localitatea Baiut de unde este accesul spre varful Varatec. Am avut noroc ca era o urma de ATV pe drumul de urcare si ne-am putut deplasa cu masina (de teren) pana intr-o zona miniera ,abandonata desigur. Localitatea Baiut este cunoscuta deasemenea ca fosta exploatare miniera. Acuma doar ruinele au ramas iar ocupatia de baza este exploatarea paduriilor.
Am lasat masina in acea zona si am luat-o pe jos pe un drum forestier destul de bun. Zapada era excelenta, putin inghetata si nu prea mare , aprox. 40cm. Peisajul oferit de natura a fost excelent pentru poze, copacii erau plinii de zapada, brazii erau supraincarcati deasemenea.
Am vazut si urme de urs chiar langa drum, o portiune de langa niste copaci fiind rascolita , probabil a cautat mancare. Oricum ma bucur ca nu ne-am intalnit cu Dansul.
De pe varf am putut admira un peisaj extraordinar, de apus de Soare, deoarece era partial innorat iar noi nu prea am calculat timpul necesar pentru urcare si coborare. Oricum eram dotati cu lanterne. Ma asteptam ca pe varf sa fie zapada mai mare , dar nu a fost decat cu vre-o 10 cm mai mare decat la poale.
Am facut cateva poze si un pic de pauza si ne-am intors spre masina, deoarece era cam tarziu. Si asa ne-a prins noaptea pe cand am ajuns la masina.
Este un varf frumos, pacat ca ii este stricat aspectul de vreo 5 stalpi de telefonie mobila. La N-E fata de varf se afla localitatea Botiza de unde se mai poate urca spre Varatec, Iar la S se poate observa localitatea Baiut.
Varful Varatec este o poiana imensa inconjurata de brazi inalti.
Cateva poze din zona si de pe varf.

                                             Exploatare miniera parasita

                                                Noi 2, Yo cu Marius

                                                   Brazi innzapeziti
                                          Mai multi brazi innzapeziti
                                            
                                          Apus de Soare


                                           Varful Varatec
                                            Vedere spre Botiza

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu