Totalul afișărilor de pagină

marți, 2 noiembrie 2010

Tura de iarna in Seituri

Tura de iarna in Piana Seituri
Intr-o dimineata de Februarie eu si cu unchiul meu Mircea,montaniard inrait(alpinist,schior,drumet,mountain-biker),ne-am luat ruxacii si am plecat la o tura de deal.
Tura ce urma sa o facem avea urmatorul traseu: din localitatea Baita(MM) -pana in zona Lomas(la gater),pe valea Baita- paraul Sf.Gheorghe- Poiana Seituri(punct de varf)-Dealu Bagnau-valea Pietrarului -retur pe valea Baita.
Din Baita pana in zona Lomas am mers cu masina (drumet modern).Am lasat-o parcata acolo deoarece drumul era foarte rau (belti cu apa, noroi)pentru o masina joasa(Dacia),si am luat-o la deal pe jos.Dupa aproximativ 20 minute de mers pe jos drumul se bifurca,o parte duce spre vf.Pietroasa (stanga) cealalta spre valea Baganu(dreapta)pe unde am si luat-o.Pe aceasta vale mai puteam observa urmele mineritului cu guri de mina zidite si halte neexploatate.Dupa inca 15 minute de mers am ajuns in locul in care paraul Sf.Gheorghe se varsa in valea Bagnaului.
Este o zona frumoasa cu brazi si o cabana construita recent, avand loc special amenajat pentru a face gratare.
Paraul Sf.Gheorghe se afla pe partea de E a vaii Bagnaului ,paralel cu el fiind un drum forestier ce l-am urmat pana la ramificatia izvoarelor.De aici drumul forestier se imparte pe trei izvoare in sus noi luand-o pe cel din stanga(primul) care izvoraste chiar din Poiana Seituri.Defapt drumul forestier face o serpentina pe deasupra paraului si se continua chiar pe albia acestuia,fiindu-ne destul de greu sa innaintam deoarece era gheata pe pietre si zapada tot mai mare.
La un moment dat observam pe partea stanga a vaii ,sus pe deal niste porci mistreti,vreo 7-8, nu prea am apucat sa-i pozez deoarece erau destul de departe si urcau.Mergand mai in sus observam ca au trecut chiar prin paraul in care ne aflam,gandindu-ne ca ne puteam intalni cu ei acolo si ... "ce ne mai povesteam".Dupa un timp de urcat drumul forestier o ia iar pe langa parau deoarece se largeste un pic aceasta vale,si o coteste spre dreapta.Am tinut drumul pe creasta dealului pana la o bifurcatie si am luat-o iar la stanga.Ideea este sa urmaresti paraul ce urca catre poaiana.Desigur ca ar fi trebuit sa continuam pe parau dar este prea solicitant acest traseu,si am ales drumul forestier ce ocoleste putin dar merge pe deasupra paraului intalnindu-se cu acesta chiar de unde izvoraste.
Si iata-ne ajunsi in Poiana Seituri ,situata la aproximativ 900m altitudine,pe hotar cu localitatea Firiza (la V de aeasta).Poaiana aceasta este un platou imens de cateva hectare,fiind un punt de belvedere spre varfuriile Ignis,Mogosa, la E si Pietroasa la V.Se poate cobori spre poaiana Plestioare sau spre barajul Firiza.
Zapada nu era prea ,mare ,cam pana la gamba,dar era buna de o tura de schi pentru conditia fizica.
Am facut o pauza de masa ,si am luat-o spre N-V inspre saua de pe Dealu Baganu.A urmat un pic de coborare pana la sa,pe urma urcare si iar coborare catre valea Pietrarului.
Ei aici am cam facut o alegere rea ,aceasta vale fiind inaccesibila deoarece erau plin de copaci rasturnati.Am fortat nota si ne-am strecurat pe sub ei,pe langa ei mergand oblic pe panta dealului.In cele din urma a trebuit sa coboram la parau si sa iesim la drumul prinipal (de intoarcere) de pe Valea Bagnaului.Aici am mers o bucata de drum destul de rea pentru ca erau numai pietre si lemne pe parau.Am ajuns la drumul principal (de intoarcere),iesirea fiind pe langa un pod de beton ,loc in care valea Pietrarului se uneste cu valea Bagnaului.
A fost o iesire distractiva,chiar daca am intampinat cateva dificultati.
Durata: 6-7 ore.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu